Thursday 26 January 2012

Cara Nak Jailbreak IPhone 4S/ IPad 2 IOS 5.0.1 menggunakan absinthe [Untethered]

Cara jailbreak:


1. Muat turun file Absinthe dan letakkan di desktop bagi memudahkan pencarian. Fail Absinthe disediakan di link di atas.

2. Buka fail Absinthe. Sambungkan IPhone 4S/IPad 2 anda dengan kabel USB dan pilih jailbreak.

3. Biarkan Absinthe melakukan kerja-kerja jailbreak. IPhone 4S/IPad 2 anda akan kelihatan seperti sedang melakukan proses restore.

 
4. Setelah selesai, IPhone 4S/IPad 2 anda akan restart. Di homescreen, anda akan dapat melihat icon Absinthe. Tap icon tersebut.

5. Absinthe akan memaparkan website chronic team atau screen putih dan menyebabkan peranti-i A5 anda restart semula. (sekiranya tidak berjaya, cuba tekan semula icon Absinthe sehingga berjaya )

6. Setelah peranti-i A5 anda on semula, anda akan dapat melihat icon Cydia. Tahniah!!! Anda telah berjaya jailbreak peranti-i A5 anda. 

 

7. Masuk ke Cydia dan pilih user. Biarkan Cydia memuat turun segala fail dan akan sekali lagi menyebabkan peranti-i A5 anda restart.

8. Masukkan source yang anda kehendaki. .Source yang penting perlu anda install setelah jailbreak ialah hackulo. Dengan bantuan hackulo, anda dapat menginstall pelbagai aplikasi crack secara percuma menggunakan installous. Sila lihat tutorial memasukkan installous dari cydia di sini

P/S: Seelok-eloknya lakukan jailbreak setelah clean restore firmware anda terutamanya iPad 2 kerana Absinthe akan mengambil masa yang sangat lama untuk melakukan jailbreak bagi iPad 2 yang sarat dengan aplikasi. Selamat mencuba.


No comments:

Post a Comment